Pierwsze modele (<2010) - stąd brak
zdjęć "in box" i relacji z budowy.
Jako pierwszy na stronie prezentuję jeden w najwcześniejszych modeli (stąd więcej trochę wad) Bell UH-1
Krótki opis:
Model marki Italeri w skali 1/72. Nie jest zbyt skomplikowany jeśli chodzi o ilość detali, natomiast spasowanie części nie wyszło producentowi totalnie. Nie próbowałem żadnych szpachli lub radykalnych docięć – co się dało markowałem np. malowaniem. Wytrawni modelarze poświecą sporo czasu na poprawienie niedoróbek – ogólnie jako model do postawienia i podziwiania to trudny materiał. Chyba lepiej zainwestować w innego producenta, a jeśli chcecie łatwo i przyjemnie ten ukończyć to musicie się przygotować na trochę więcej pracy niż zazwyczaj.
Do modelu wykorzystałem figurki z zestawu „American special forces” no 6078. Są ładnie odwzorowane i mają sporo póz. Można je wykorzystać do wielu modeli lub dioram (pojazdy pancerne, helikoptery-desant lub walka piechoty w terenie). Produkt wart polecenia.
W kwestii malowania – farba dobrze pokrywa tworzywo, a główna trudność to ewentualne detale (skala – około 20 mm).
W kwestii malowania – farba dobrze pokrywa tworzywo, a główna trudność to ewentualne detale (skala – około 20 mm).
Podsumowując: model jest niedopracowany i wymaga poprawek, natomiast figurki na prawdę godne polecenia.
Galeria:
Klika słów z historii:
Śmigłowiec skonstruowany przez biuro Bell Helicopter Textron. Pierwszego oblotu prototypu dokonano 22 października 1956 roku, był to prototyp o nazwie XH-40. Po udanym locie zbudowano kilka maszyn serii próbnej, nazwanej potem YH-40. Śmigłowce pierwszej serii – wersja UH-1A miały silnik o mocy 860KM i mieściły 6 pasażerów. Do jednostek armii U.S.A trafiały od 30 czerwca 1959.
Śmigłowiec skonstruowany przez biuro Bell Helicopter Textron. Pierwszego oblotu prototypu dokonano 22 października 1956 roku, był to prototyp o nazwie XH-40. Po udanym locie zbudowano kilka maszyn serii próbnej, nazwanej potem YH-40. Śmigłowce pierwszej serii – wersja UH-1A miały silnik o mocy 860KM i mieściły 6 pasażerów. Do jednostek armii U.S.A trafiały od 30 czerwca 1959.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz