HARMONOGRAM PRACY:
6 października 2016 r. – otwarcie modeli
12-13 października 2016 r. – budowa podwozi
17 października 2016 r. – budowa nadwozi (kabina + dodanie szyby)
19 października 2016 r. – malowania barw ochronnych i detale (tablice rej., reflektory)
31 października 2016 r. – zakończenie pracy
2 luty 2018 r. - update o trzeci model otwarty z ekwipunkiem i drewnem
6 października 2016 r. – otwarcie modeli
12-13 października 2016 r. – budowa podwozi
17 października 2016 r. – budowa nadwozi (kabina + dodanie szyby)
19 października 2016 r. – malowania barw ochronnych i detale (tablice rej., reflektory)
31 października 2016 r. – zakończenie pracy
2 luty 2018 r. - update o trzeci model otwarty z ekwipunkiem i drewnem
OPIS:
Model samochodu ciężarowego wykorzystywanego przez Wojsko Polskie podczas walk we wrześniu 1939 r. w sakli 1:72. Model występuje w dwóch wersjach tj. z zaciągniętą plandeką oraz odsłonięty z karabinem maszynowym (jak na zdjęciu powyżej).
Model samochodu ciężarowego wykorzystywanego przez Wojsko Polskie podczas walk we wrześniu 1939 r. w sakli 1:72. Model występuje w dwóch wersjach tj. z zaciągniętą plandeką oraz odsłonięty z karabinem maszynowym (jak na zdjęciu powyżej).
Trochę dziwne jest to, że obie wspomniane wcześniej wersje modelu różnią się tylko opakowaniem. W związku z tym, że Fiat „zaciągnięty” nie był już dostępny w sklepie zakupiłem dwa egzemplarze wersji z km. Wiedziałem, że w pudełku i tak znajdę interesująca mnie część (patrz zdjęcie powyżej – lewy dolny róg).
Standardowo instrukcję montażu mamy tylko na części przestrzeni spodu pudełka, natomiast opis malowania znajdziemy również w dołączonej do modelu gazetce.
Jak na model tzw. uproszony dostajemy ładnie wykonane elementy (zawieszenie i nawet koło zapasowe i hak holowniczy). Rury wydechowej jednak zabrakło…
Prostotę modelu widać po wnętrzu kabiny kierowcy. Brak zegarów, brak pedałów, bardzo uproszczona kanapa.
W sumie kabina jest tak zabudowana, a skala tak mała, że za tę cenę można przemilczeć braki. Poza tym detale to pole do popisu dla bardziej wymagających modelarzy. Zegar można domalować, pedał sfabrykować z zbędnego plastiku (złom modelarski) lub blaszek.
Fajną sprawą by było uchylenie maski, ale to już zadanie dla modelarzy ze sporym warsztatem. Trzeba by też dorobić silnik… pracy dużo, ale jaki byłby efekt końcowy.
Ja z drobnych usprawnień postanowiłem dodać szybę przednią. Szyby w pancerce 1:72 to delikatny temat (łatwość pobrudzenia klejem) dlatego użyłem go minimum starając się dociąć szybkę ”na wcisk”.
Jeszcze tylko barwy ochronne i kilka detali i gotowe. Powiem szczerze, że mam duże nadzieje i oczekiwania co do serii „Wrzesień 1939″. Wydali już sporo dobrej jakości ciekawych modeli, a kolejne zapowiedzi są równie obiecujące (kawaleria, motocykle, ciągnik C4P…).
P.S. Jeśli komuś zależy na kierowcy można dokupić żywiczne figurki do tego modelu. Ja postaci żadnych do Fiata nie planowałem. Dodam obsługę, ale do ciągnika C2P, który czeka na swoją kolej razem z przeciwlotniczym Boforsem 40 mm.
GALERIA ZESTAWU:
Widok lewej strony ciężarówki Fiat 621.
Widok z góry na model Fiat'a 621.
Trzy modele Fiata - widok przodu i lewej strony.
Trzy modele Fiata - widok tyłu.
Trzy modele Fiata - widok przodu.
Fiat 621 wraz z ciągnikiem C4P - widok przodu zestawu.
Fiat 621 wraz z ciągnikiem C4P - widok tyłu i lewego boku.
Spakowany zestaw Fiat 621, C4P oraz armata polowa 75 mm.
TROCHĘ HISTORII:
Fiat 621 – samochód ciężarowy produkowany w Polsce w latach 1935-1939 na licencji włoskiego FIATa.
Ciężarówki typu 621 L budowano w wielu odmianach nadwoziowych m.in. w wersji sanitarnej, pożarniczej, cywilnej oraz jako wóz dowodzenia z radiostacją. Ponadto w podwozia 621 L wyposażano też samobieżne armaty przeciwlotnicze 75 mm wz. 14.
W latach 1935-39 wyprodukowano około 13 tys. podwozi 621 L i R, z czego ok. 9 400 stanowiły samochody ciężarowe lżejszego typu, a ok. 2800 podwozia 621 R i autobusy. Pozostałe pojazdy to wojskowe modele specjalne – m.in. odmiana półgąsienicowa – ciągnik C4P Ciągnik
półgąsiennicowy C4P (FtF).
.
.
Dane techniczne L:
Nadwozie: ciężarowe drewniano-stalowe, z drewnianą skrzynią ładunkową
Silnik: Fiat 122B gaźnikowy, 6-cylindrowy, rzędowy, czterosuwowy
Długość /szerokość / wysokość pojazdu – 5780 / 2070 / 2620 mm
Prędkość maksymalna: 55 km/h
Zużycie paliwa: ok. 25 l/100 km
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz