Tym razem złożę model samochodu Mercedes Benz w skali 1:72. Niemiecka limuzyna wykorzystywana w okresie drugiej wojny światowej w wydaniu japońskiej firmy modelarskiej zapowiada się całkiem ciekawie.
Modele pancerki ze znaku Hasegawy zazwyczaj są skromne jeśli chodzi o ilość elementów, choć ich ostateczny efekt często zaskakuje jakością (patrz Działo 88 mm FLAK 18 (Hasegawa) ) - mam nadzieję, że podobnie będzie tutaj.
Dużą zaletą są figurki znajdujące się w zestawie, szczególnie, że model samochodu jest wykonany w wersji ze złożonym dachem.
W pudełku znajdziemy dwie ramki z częściami, instrukcję składania modelu oraz metalowe osie kół.
Małym zaskoczeniem jest brak kalkomanii, które producent zastąpił naklejkami.
W przypadku flag z przodu auta rozwiązanie to wydaj się być skutecznym, natomiast tablice rejestracyjne są w mojej opinii zbyt "grube". Dużo cieńsze kalkomanie byłyby bardziej realistyczne, choć nie jest to oczywiście rażący problem i nikt nie broni "nałożyć" własnych kalkomanii lub tablice po prostu namalować.
Jako, że ostatnio sklejałem model, który posiadał elementy silnika (patrz Ciężarówka Opel Blitz Kfz.305, 4x2 (Roden) ) nie ukrywam, że w Mercedesie mi tego brakuje.
Dosyć topornie wygląda też tablica deski rozdzielczej w wersji naklejkowej. Po zastanowieniu przyznaję, że następnym razem namalowałbym zegary odręcznie.
Jak wspomniałem wcześniej mocno uproszono osie napędu (metalowe pręciki). Wada rozwiązania to ich wygląd, a zaleta to obracające się koła. W sumie zamiast obrotu wolałbym więcej detali, ale widać zamysł procenta był inny.
Zestaw zawiera sześć figurek pasażerów auta. Kierowcę, czterech oficerów oraz Adolfa H. Jakość ich wykonania nie jest najgorsza, choć pozy bardzo ograniczone. Na przykład nie ma postaci, która jednoznacznie pasowałaby za kierownicę. Postacie siedzące to tylko dwie pozy, z których każda ma ręce wzdłuż ciała i nijak nie da się ich oprzeć o kierownicę.
Postać Adolfa Hitlera również pozostawia wiele do życzenia. Głównym problemem jest to, że figurka z instrukcji oraz grafiki na pudełku ma się nijak do tej wykonanej z tworzywa....
Po drugie oprócz braku płaszcza sama poza figurki jest inna (gest ręki). W sumie to nie było nic wartego podnoszenia gdyby tylko wszystkie elementy były ze sobą spójne. Figurka w płaszczu nie jest bardziej wartościowa od tej w uniformie, ale czemu opis zestawu nie pasuje do zawartości modelu?
Kolejna uwaga choć nie tak krytyczna, to brak szybki. Roden, Revell i inni producenci dodają do swoich modeli "przezroczysty film". Owszem efekt jest fajny, ale warto pamiętać, ze to samochód z otwartym dachem i wklejenie takiego elementu w cienkie ramki będzie bardzo trudne i nie zamaskujemy tego zabudową kabiny...
W sumie szybka nie jest tutaj elementem niezbędnym i można ją śmiało dodać docinając pozostałości po innych modelach. Bardziej przeszkadza baaaaardzo uproszone podwozie samochodu. W sumie z tak prostym jeszcze się nigdy nie spotkałem.
Podsumowując, model Hasegawy za jedyne dwadzieścia klika złotych jest godny uwagi. Jest prosty, ale nie znajduję u konkurencji żadnej podobnej propozycji historycznej limuzyny wraz z figurkami. Gdyby producent postarał się o dokładniejsze podwozie zestaw byłby do polecenia bez większych uwag, a tak troszkę braków można by wypunktować, choć przy takiej cenie model można przecież zwaloryzować we własnym zakresie...
GALERIA ZESTAWU:
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z lewej strony.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z tyłu i lewej strony.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z przodu i prawej strony.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z przodu.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z przodu - ujęcie drugie.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z przodu i lewej strony.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z góry na przód i prawą stronę.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z góry na przód i lewą stronę.
Model limuzyny Mercedes Benz G4/W31 - widok z monetą w tle dla porównają skali.
TROCHĘ HISTORII:
Mercedes-Benz W31 G4 – samochód terenowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1934–1939.
Wyposażony był w ośmio-cylindrowy silnik, który w pierwszych latach miał pojemność 5018 cm³ i osiągał 100 KM, natomiast od 1937 roku zastosowano w nim wydajniejszy silnik o pojemności 5252 cm³ i mocy 115 KM. Zsynchronizowana czterobiegowa przekładnia przenosiła moc na cztery tylne lub w razie potrzeby na wszystkie sześć kół.
Początkowo pojazdy były przeznaczone dla SS i wykorzystywane przez Hitlera i jego adiutantów.
Samochodu używał wódz III Rzeszy w czasie pobytu w Polsce podczas kampanii wrześniowej, między innymi po upadku Warszawy.
Samochodu używał wódz III Rzeszy w czasie pobytu w Polsce podczas kampanii wrześniowej, między innymi po upadku Warszawy.
W latach 1937 i 1938 wyprodukowano 16 takich samochodów. Produkcję zakończono w 1939 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz