Kolejnym modele z rodzimej produkcji First to Fight jest niemiecka ciężarówka Krupp Protze w polskich barwach. Model pochodzi z serii "Wrzesień 1939" z zeszytu nr 50.
Zgodnie z dotychczasową praktyką procent wszelkie informacje dotyczące modelu zamieszcza tylko na opakowaniu (i oczywiście w załączonej gazetce historycznej). Wewnątrz pudelka nie znajdziemy drukowanej instrukcji. Zarówno schemat budowy pojazdu, jak i jego malowania oraz rys historyczny, znajdują się na tyle opakowania.
Z racji "drobnej" skali oraz niewielkiej ilości elementów mini instrukcja jest wystarczająca. Jest ona również dosyć intuicyjna, szczególnie, że elementy zostały ponumerowane i o pomyłkę trudno.
W pudełku znajdziemy trzy małe ramki z elementami pojazdu oraz część większej z odciętymi częściami do sklejenia postaci kierowcy. Oprócz tego kalkomanie z tablicami rejestracyjnymi łącznie dla aż 6 rożnych modeli. To bardzo fajne rozwiązanie, aby budując kilka modeli każdy miał inne numery na tablicy.
Postacie kierowców są wysokiej jakości, choć mimo dwóch korpusów możemy wykorzystać tylko jedną formę. Zarówno ręce jak i prawa noga zostały dołączone do zestawu tylko dla jednej postaci. Szkoda, bo figurki w takich pozach mają szerokie zastosowanie i można by je wykorzystać w innych modelach, również tych z serii "Wrzesień 1939".
Na uwagę zasługuje fakt, że mimo małej ilości elementów są one świetnie wykonane i całość nie sugeruje uproszonego charakteru modelu.
Elementy są bardzo dobrze spasowane, jak wszystkie z serii, i ich sklejanie nie jest trudne. Elementy mają wypustki/wgłębienia, które podpowiadają gdzie powinny być łączone i jedyną trudnością w budowie może być "dynamika" małych elementów, które potrafią odpryskiwać podczas wycinania z grubej i twardej ramki.
Model jest wart uwagi, ponieważ niemieckie wersje ciężarówki są już od dawna dostępne w ofertach firm modelarskich, ale taka z kierowcą w polskim uniformie już nie... Choćby dlatego warto ją mieć w kolekcji. Poza tym kupując rodzimy produkt mam nadzieję, że producent nie ostudzi zapału i będzie konturował bardzo ciekawą serię prostych, ale interesujących modeli za przystępną cenę.
GALERIA 1
Ciężarówka Krupp-Protze w polskiej wersji (FtF) - widok z przodu i lewej strony pojazdu.
Ciężarówka Krupp-Protze w polskiej wersji (FtF) - widok z tyłu i lewej strony pojazdu.
Ciężarówka Krupp-Protze w polskiej wersji (FtF) - widok z tyłu i prawej strony pojazdu.
Ciężarówka Krupp-Protze w polskiej wersji (FtF) - widok prawej strony pojazdu.
Ciężarówka Krupp-Protze w polskiej wersji (FtF) - widok z przodu pojazdu.
Ciężarówka Krupp-Protze w polskiej wersji (FtF) - widok z góry.
TROCHĘ HISTORII:
Krupp-Protze to niemiecki lekki wojskowy samochód ciężarowy produkowany przez firmę Friedrich Krupp AG. Używany był przez Wehrmacht, jako ciągnika artyleryjskiego oraz do transportu piechoty. Prace projektowe trwały w latach 1929-1933, a w 1934 roku rozpoczęła się jego produkcja seryjna.
Ciekawostka: „Krupp-Protze” jest nazwa potoczną i pochodzi od dwóch niemieckich zwrotów Protze – przodek oraz Kraftwagen – samochód.
Producent: Friedrich Krupp AG
Załoga: 2 + pasażerowie
Produkcja: ok. 7000 egz.
Silnik: o poj. 3,3 l i mocy 60 KM
Długość: 5,10 metra
Szerokość: 1,93 metra
Masa: 2,45 tony
Prędkość max. 70 km/h
Zasięg: ok. 450 km po drodze
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz