Pudełko:
Krótki opis modelu:
Model prosty w złożeniu. Dwie ramki części. W zestawie brak pilotów. Dosyć jednostajne malowanie (olive drab) można urozmaicić ubrudzeniami, śladami spalin z silnika itp. Chyba w tym przypadku o wiele ciekawszy by był model w skali 1:35 albo przynajmniej 1:48, ale w sumie ten też prezentuje się ładnie.
Części są dobrze spasowane. Szczegółów może nie ma zbyt wiele, ale ogólne wrażenie jest zadowalające (uzbrojenie, kokpit). W kokpicie można pomalować choćby zegary, przycisk „fire” na drążku sterowniczym lub pasy na fotelach pilotów. Dla amatora myślę, że będzie to fajny model. Zapewniam, że nie trzeba ogromnych umiejętności żeby efekt końcowy cieszył oko na półce. Oczywiście wszytko zależny od tego czego oczekujemy, ale nawet „zawodowcom” na pewno nie pozostawi niedosytu, a raczej będzie wyzwaniem na dopracowanie, doszczegółowienie i uszlachetnienie ostatecznego efektu.
Szukając koniecznie minusa podałbym szybkę. Powód? Jest ich kilka. Po pierwsze brak możliwości np. uchylenia wejścia. Po drugie malowanie. Farba wcale tak łatwo nie pokrywa tworzywa. Potrzeba kilku warstw a wiadomo, że szybka delikatny temat i łatwo pobrudzić.
Galeria:
Krótki opis śmigłowca:
AH-64 Apache jest podstawowym śmigłowcem szturmowym wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych, przeznaczonym do zwalczania broni pancernej. Został opracowany przez Hughes Helicopters (później przejęte przez McDonnell Douglas i finalnie przez Being). Jego poprzednikiem był śmigłowiec uderzeniowy AH-1 Cobra.
Apache został zaprojektowany jako bardzo wytrzymała maszyna zdolna do działań na pierwszej linii frontu w każdych warunkach pogodowych, w dzień i w nocy.
Dzięki nowoczesnej aparaturze nawigacyjnej (w szczególności dzięki użyciu kamer na podczerwień) śmigłowiec może latać nawet przy całkowitym braku widoczności. Komputery do nawigacji w trudnym terenie oraz wykorzystanie sygnałów GPS pozwalają Apache’owi na przekradanie się wąskimi dolinami oraz odnajdywanie ukrytych celów bojowych. Odczyty przyrządów pomiarowych podawane są na wyświetlaczu zintegrowanym z hełmem pilota (rzutnik monookularowy przy hełmie). Kabina załogi jest opancerzona.
Ciekawostka: Naprowadzanie wieżyczki działka dokonywane jest poprzez obrót głowy pilota dzięki optycznemu monitorowaniu ruchów hełmu. .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz