Pierwsze modele (<2010) - stąd brak
zdjęć "in box" i relacji z budowy.
Chyba pierwszy mój model i jeden z najsłabszych na pewno.
Model marki Italeri w skali 1/72. W pudełku prosty zestaw, bez pilota i detali dodatkowych. Nawet ładnie spasowany – poza dziobem. Brak ciekawych opcji ustawienia np. wersji z otwartym kokpitem (tu już wymagana własna inwencja i dorabianie elementów). Samolot składa się szybko, ponieważ nie jest wymagający jeśli chcemy uzyskać standardowy / oklepany wygląd (zdjęcia). Jeśli poważnie podejść do sprawy to trzeba by trochę zeszlifować niektóre łączenia (szczególnie radar). Przydało by się postarzenie materiału i jakieś cienie (wasch). Wysłużony radziecki odrzutowiec mógłby mieć bardziej prostolinijny i siermiężny wygląd tj. może niechlujny, poobdrapywany i szary ale skuteczny. Tzw. sprzęt „gniot sia a nie łamiot sia” ;-). To przecież nie wypastowany Tomcat z kolorowym malowaniami. Choć F-14 też się tutaj pojawi z czasem… Z założenia opisuję tu też stare modele, od których zaczynam przygodę a stopniowo w nowszych projektach (linki z oznaczeniem roku), wraz z nabieraniem doświadczenia, bardziej dbam o wykonanie. Nie poprawiam starych, bo nie o to chodzi…
Malowanie MIG’a w wersji pudełkowej raczej proste – przeważający temat to dwa odcienie szarości. Szału nie ma. Warto by poszukać w internecie jakiegoś ciekawszego wzoru i troszkę zaimprowizować. Może wersja polska?
Podsumowując: Model jest niedopracowany i wymaga poprawek, dodatkowo nie robi szczególnego wrażenia. Trzeba pomysłu by ten zestaw zrobić naprawdę efektownie. Mi się to nie udało. Z perspektywy czasu pewnie warto by było podejść do tematu ponownie z przekonaniem, że nie idziemy na łatwiznę z instrukcją tylko każdy etap dopracowujemy jak najlepiej (sporo improwizując). Tutaj tego zabrakło. Zestaw dla wytrwałych…
Klika słów z historii:
Samolot odrzutowy MiG-29 zaprojektowano w 1972 r., w celu wymiany samolotów typu MiG-21 i MiG-23 na nowocześniejsze. Samolot miał być tzw. lekkim myśliwcem frontowym, uzupełniającym ciężki myśliwiec Su-27.
Pierwsze samoloty MiG-29 („Fulcrum-A„) weszły do służby w 1984 r. W 1990 r. zaprzestano produkcji seryjnej. Samolot jednak wciąż rozwijano.
W samolocie zastosowano tzw. skrzydła pasmowe – o dużym skosie przy kadłubie i mniejszym w zasadniczej części o obrysie trapezowym. Wraz z klapami przednimi zapewniają one stateczność i sterowność także przy dużych kątach natarcia (do 80 stopni). MiG-29 i Su-27 były pierwszymi radzieckimi samolotami taktycznymi, w których zastosowano turboodrzutowe silniki dwuprzepływowe.
Uzbrojenie to działko GSz-301 wbudowane w lewy napływ skrzydła, uzbrojenie podwieszane jest na 6 węzłach uzbrojenia. Łączny udźwig uzbrojenia 2000 kg, a w wersji M na 9 węzłach uzbrojenia o łącznym udźwigu 5500 kg.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz